Genieten aan het Comomeer - Reisverslag uit Como, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Genieten aan het Comomeer - Reisverslag uit Como, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Genieten aan het Comomeer

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

24 Juni 2010 | Italië, Como

24 juni de 14e fietsdag
Vanmorgen met prachtig weer, zonder dat hier de mussen van het dak vallen, vertrokken voor een geweldige rit langs het meer van Lugano. Fantastisch! Ook weer een stuk door Zwitserland gefietst. Nooit geweten dat een deel van het meer van Lugano op Zwitsers grondgebied ligt. Even wat aardrijkskunde opgehaald. Even de bult over en het Comomeer meer ligt aan onze voeten. Ook hier een bijzonder mooie omgeving en goed te fietsen. Como bezoeken we vanmiddag. Zitten in een hotel midden in het oude centrum. Het fietszweet van 45 kilometer is er intussen afgeschrobd. Dus schoon in het pak gaan we de stad in. Waarover later meer. Vanavond nog geen nieuwe foto’s. Morgen misschien!!!!We liggen nog iets voor op ons schema. Met een rit naar Bergamo morgen liggen we weer precies op schema en beginnen langzaamaan de vlakke etappes er aan te komen. Vandaag een prachtige dag aan het Comomeer gehad. Echt Italiaans ijs gegegeten, met treintje naar hoogste punt met een geweldig uitzicht over de stad en het laatste half uur van Italië – Slowakije gekeken, de grote kathedraal bezocht en de nodige foto’s gemaakt. Maar wat een spanning en een teleurstelling voor de Italianen.
Vanavond buiten op het terras gegeten en genoten en als afsluiting bij een groot podium met veel publiek gekeken naar een optreden van een Bigband en een volle dansvloer in de openlucht. We zijn bijna vergeten dat we op de fiets zijn, want morgen wacht de realiteit weer met als doel Bergamo. Ook naar verwachting een stad die het bekijken zeker waard is.

De groeten uit Como aan het Comomeer.

• 25 Juni 2010 - 09:25

Familie Van Rixtel:

Hai opa en oma,
    Nou als we dit zo lezen willen wij ook op vakantie hoor. Nou het is hier mooi weer maar de mussen vallen toch nog niet van het dak hoor! Vanmiddag lekker naar het zwembad met de jongens want daar is het toch echt goed weer voor. Geniet en denk aan ons bij het eten van een echt italiaans ijsje.
    XXXXXXXXXX

• 25 Juni 2010 - 17:07

Marga:

Pffffffffffff ik wou dat ik ook zo goed fietsen kon. Kan ik niet achterop...... X

• 25 Juni 2010 - 21:14

Geert En Rianne:

Hoi Lenie en Niek,

Wat fijn te lezen dat jullie genieten van de mooie natuur en mooi weer hebben en dan ook nog in de openlucht kunnen genieten van het optreden van een Bigband. Dat is eens wat anders dan zelf op je schuif muziek te maken. Niek waar blijven de mooie foto's, we willen natuurlijk ook van jouw mooie plaatjes genieten. Lenie en Niek nog heel veel fietsplezier in het mooie Italie.

Verslag uit: Italië, Como

Niek en Lenie

Op bezoek bij de Voetmannen. Op de fiets naar Corinaldo in Italie waar de familie Voetman uit Geldrop een B&B gaat starten. Een tocht van ca. 1.800 km. We fietsen via Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland met Italie als einddoel. Via dit medium doen we verslag van onze dagelijkse inspanningen en belevenissen.

Actief sinds 22 April 2010