Meer van Lugano - Reisverslag uit Rome, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Meer van Lugano - Reisverslag uit Rome, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Meer van Lugano

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

24 Juni 2010 | Italië, Rome

Het reisverslag van gisteren.

23 juni 13e fietsdag
In verband met een dag voorsprong planning terughoudend qua kilometers. In het hotel in Domodosola een groep Nederlanders getroffen die met wielrenfietsen onder begeleiding van een auto op pad zijn. Verder een mevrouw uit Calefornië gesproken die ook 10 dagen rondgefietst hadden. We hadden een prima hotel met goed diner en ontbijt. Frans was naast Italiaans de voertaal. Dat was soms lastig.
Vanmorgen rond 9.00 u. vertrokken. Het was een aparte ervaring te fietsen in een dal met aan twee kanten hoge verticale rotswanden met op de hoogste punt nog sneeuw.
We zijn gefietst via Cuzzego, Vohgogna, Mergozzo. Lavno, Cavona Ganna en Ponte Tresa aan het meer van Lugana.
Ook hebben we een tijd langs het Lago Maggiore gefietst. In Verbania zijn we met de veerboot overgestoken naar Laveno waar we buiten op een terras geluncht hebben. We hebben besloten door te fietsen naar Ponte Tresa. Al met al toch weer een afstand van ruim 80 km. met enkele pittige lange klimmen. Aankomst ca. 17.45 u. Het was toch weer een hele zit. Het is prachtig fietsweer. We zitten in een hotel aan het meer van Lugano met uitzicht op het meer. Het is niet zo’n geweldig hotel, maar een bijzondere ligging aan het meer. We werden zeer gastvrij ontvangen metstukjes pizza en watermeloen buiten op het terras.
De plannen voor morgen: ca. 45 km naar het Comomeer, de wedstrijd van Nederland zien en de stad Como bezoeken. Maar je weet nooit met plannen. Maar daar meer over op 24 juni.

De pedaleurs

• 24 Juni 2010 - 19:32

Iene Teunissen.:

Niek en Lenie.
    Ik heb zo`n respect voor jullie. Zo`n eind. En dan ook nog regen tussen door. Maar nu Italië, mooie omgeving, mooi weer genieten. Heerlijk op het terras, en wat een prachtig uitzicht. ik zie het jjhelemaal voor me. Ik zou zeggen geniet samen, en nog een hele goede reis verder. We volgen jullie. Heel veel groetjes Iene.

Verslag uit: Italië, Rome

Niek en Lenie

Op bezoek bij de Voetmannen. Op de fiets naar Corinaldo in Italie waar de familie Voetman uit Geldrop een B&B gaat starten. Een tocht van ca. 1.800 km. We fietsen via Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland met Italie als einddoel. Via dit medium doen we verslag van onze dagelijkse inspanningen en belevenissen.

Actief sinds 22 April 2010