Nog even doortrappen - Reisverslag uit Rome, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Nog even doortrappen - Reisverslag uit Rome, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Nog even doortrappen

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

02 Juli 2010 | Italië, Rome

2 juli 21e fietsdag
Ook vandaag zijn de weersvooruitzichten voortreffelijk. Italiaans warm tot 33 graden. Het begint te wennen. De bedoeling was om tot Rimini te fietsen. Rond de middag waren we 50 km verder, ca. 5 – 10 km voor Rimini. Na een appeltje en koffie vonden we het wel genoeg voor vandaag en hebben we een hotelletje genomen in San Mauro Mare. Gedoucht, gegeten, Lenie aan het zwembad én we zijn gereed voor de wedstrijd Nederland – Brazilie.
Hier zijn overigens weinig oranjefans. Maar daar hoeft voor ons het feest niet minder om te zijn. Het hotel in Ravenna, in het oude centrum, was prima.
We zijn tijdens onze vakantie al 3 keer verrast met een buitenconcert. In Como de bigband, in Verona op zondag een militair muziekgezelschap bij de Arena en gisteravond een optreden, instrumentaal, van 2 gitaristen.
Vandaag en morgen is hier alles in de ban van “PINK LADIES NIGHT”. We zijn erg benieuwd. Alles wordt versierd met roze linten en ballonnen.
Wat er voor de heren overblijft, weet ik niet maar ik ga me opwerpen als fotograaf. Misschien kan ik jullie morgen mooie plaatjes laten zien. Even geduld dus.
Ik heb gisteravond onze laatste route nog wat aangepast. Een deel liep over de SS16 dat is de oude kustweg voordat de snelweg er lag. In ieder geval giga druk. Nu bleek dat de snelweg en de SS16 deels waren afgesloten vanuit Ravenna. Dus alles moest over onze alternatieve route. Dan is er voor een fietser weinig plaats maar ook geen alternatief. Maar het is goed gegaan. De rest gaat vooral door steden en dorpjes aan de kust. Dus dat lukt wel.
Morgen meer over de PINK LADIES en de een na laatste trip. Waarschijnlijk wordt het einddoel Pesaro.
Puf ze in Nederland en duimen dat Oranje wint.

De garoeten

• 02 Juli 2010 - 16:19

Truus Jansen:

Hoi NIek en Lenie
    sucses met de laatste lootjes jullie doen het prima de voetballers ook nog heel veel fijne dagen gewenst.
    lieve groetjes truus

• 02 Juli 2010 - 16:19

Familie Van Rixtel:

JAaaaaa gewonnen!!! Wie weet kunnen we toch de finale samen kijken. Zeg op het moment woedt er een grote brand op de strabrechtse heide. Snelweg (A67) en de wijk Voortje (Geldrop) zijn afgesloten. We kunnen de rook van uit hier zien. Niet normaal. Hopelijk snel onder controle. Groetjes van uit een tropisch maarheeze. Bijn 40 graden.
    En Marga hopelijk kunnen we snel een keer naar de kust.

XXXXXXXXX

• 02 Juli 2010 - 17:56

Herman & Marion :

Hoi Niek en Lenie, zowel voor jullie als voor ons de laatste loodjes! Wij bevinden ons hier echt in een scenario van " ik vertrek"!! Maar de ramen zitten erin, de deur kan dicht en op slot, de muren zijn zo goed als geverfd en je kunt douchen! Heel veel succes met jullie laatste etappes door de MOOISTE GLOOIENDE GEBIEDEN van Italie!! Let op het laatste klimmetje!! Tot maandag!!
    Het biertje en de witte wijn staan koud, de rode wijn op temperatuur en jullie bed zal gedekt zijn!!
    Ciao

• 02 Juli 2010 - 19:04

Geert En Rianne:

Lenie en Niek, geweldig wat jullie presteren en dan met zulke temperatuur. Wij hebben binnen, in een koel huis naar de wedstrijd Ned-Brazilie gekeken, daar kregen we soms ook kippevel van, maar ze hebben gewonnen. Lenie en Niek we hebben genoten van jullie verhalen en foto's, en Niek die bril mag wel wah kostte maar ge het nou wel een heel schon vrouwke hoor. Geniet nog van jullie laatste tocht en van het mooie Italie, groetjes van Geert en Rianne