Kort lontje - Reisverslag uit Pesaro, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Kort lontje - Reisverslag uit Pesaro, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Kort lontje

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

03 Juli 2010 | Italië, Pesaro

3 juli 22e fietsdag
De “PINK LADIES NIGHT” stelde niet veel voor. Veel versiering in rose zelfs de bussen van het openbaar vervoer hadden deze uiting. In het plaatsje waar we zaten waren het rose shirts, pruiken en hoeden. Het leek meer een beetje op de aankondiging van de Italiaanse vakantie in de provincie Romagna. In Umbrië zagen we er niets meer van. Gisteren bij het boeken van het hotel in Pesaro was er iets misgegaan. Dit had ik gemeld bij Booking.com. Vanmorgen om 8.00 u. werd ik gebeld door Booking…… De zaak uitgelegd en dat was het dan.
Om goed 8 uur zaten we weer op het zadel. Wat een gedoe langs die kust. Daar is Scheveningen een notendop bij. Naast alle winkeltjes en stranden valt vooral op de structuur van stoelen en parasols. Zie foto. Voor de fietsers hebben ze toch wel het een en ander gedaan. Maar het fietst allemaal door elkaar, tegen elkaar in en je weet nooit of tegemoetkomende fietsers links of rechts passeren. Het ging niet snel vandaag maar we hadden ook nogal wat te bekijken. Het venijn van de route zat in de staart. Na Cattolica hebben ze een bult neergelegd die ons weer deed herinneren aan de Ardennenetappes. Er zat zelfs een stuk in waar we elke fiets met z’n tweeën in teamwork naar boven moesten duwen.
Maar voordat we daar aan begonnen kwam er een auto, draaide het raampje open, en begon te schelden. Wij dachten tegen ons, uit medelijden? Nee er kwam ook scooter bij die schijnbaar iets gedaan had. Dat draaide uit op woordenwisseling, uitstappen en er werden stevige klappen uitgedeeld. Wij begrepen er niets van! Het zal wel door de warmte komen!!!!!! De bult zoals gezegd hebben we duwend en fietsend genomen. Nog een binnenweggetje met steile hellingen en we zaten weer op de SS16. Op naar Pesaro. We hadden hotel Savoy geboekt. Daar aan gekomen werd gemeld dat we waren overgeboekt naar Hotel Victoria voor dezelfde prijs. Een luxe, je kon het gewoon niet geloven. Details vertellen we thuis wel. Of dat nu komt door mijn reactie naar boeking.com of uit respect voor onze onderneming. Ze keken wel vreemd op toen ik daar binnen kwam in mijn fietspakkie en er gevraagd werd of we een garage wilden. Ik zei we hebben wel Ferrari’s onder de fietsen. Deze mochten ook in de garage. Pesaro ligt in de provincie Umbrië en is zover wij dat in kunnen schatten minder toeristisch.
Morgen hebben we hier nog een zwem, rustdag en fotodag, en zoals jullie hebben kunnen lezen hebben de Voetmannen het B&B wind en water dicht kunnen maken voor ons. Nog 45 km! We verheugen ons de hele familie na een jaar weer een keer te ontmoeten.

Morgen andere bijzonderheden

• 04 Juli 2010 - 09:01

Herman En Marion V:

Beste Niek en Lenie, heel veel succes met de laatste etappe morgen en we kijken uit naar jullie komst.

tot morgen!!

Groetjes Herman & Marion

• 04 Juli 2010 - 09:49

Karin:

enne, sjoem in de zee, of waat?

• 05 Juli 2010 - 13:47

Ans En Arno:

Wij hebben het elke keer gevolgd en wij vinden het nog steeds heel knap.
    Wij puffen al bij 45 km, zoals gisteren bij de fietstocht van de Akert.
    De Kennedymars zit er ook weer op.
    Arno heeft muziek gemaakt met meerdere kapellem en ook effe uitblaoze was er.
    Veel succes met de laatste lootjes.
    Groetjes aan de voetjes