Afsluiting van ons reisverslag - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Afsluiting van ons reisverslag - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Afsluiting van ons reisverslag

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

08 Juli 2010 | Italië, Corinaldo

Vandaag 6 juli hebben we een rustdag, ik zit hier nu in het paradijs van Corinaldo (de tuin van de Voetmannen) onder de olijfbomen dit stukje voor te bereiden. We gaan ons voorbereiden voor de terugreis en de halve finale van vanavond (we gaan met z’n allen naar de plaatselijke kroeg) lijkt ons enig.
Rond 11.00 u. zijn we nog naar het oude centrum van Corinaldo gelopen met veel historische gebouwen. Natuurlijk weer de nodige foto’s gemaakt. In het kasteelrestaurant, lekker koel gegeten. Rond 15.30 u zijn we met Marion en Herman, via een toeristische route, naar het centrum van Senigállia gereden een kijkje genomen en een leuk terras opgezocht.
We waren op tijd thuis om na het eten op tijd gereed te zijn voor dé wedstrijd.
Zoals voor iedere landgenoot ook voor ons een mooie avond het het resultaat van Oranje.

7 juli het laatste stukje naar het vliegveld bij Ancona
Na het ontbijt en het afscheid van Marion en Herman fietsen we rond 9.30 weg voor onze laatste etappe naar het vliegveld. 45 km. We vonden het mooi en leuk met Corinaldo als einddoel. Zeker een mooie plek om te verblijven. We wensen Marion en Hermen nog heel veel succes met hun plannen, want er moet nog het een en ander gebeuren. Gastvrijheid en sfeer staat bij hun hoog in het vaandel. Zelfs de vlag van Zesgehuchten wappert er.
Totaal bruto kilometers volgens de GPS 1924. Ik schat de netto gefietste kilometers op ca. 1775 km. Eerst 20 kilometer richting kust over een redelijk drukke weg en daarna vanaf Senigállia langs de kust richting Ancona. Mooie, drukke kustplaatsen. Rond 13.00 u komen we op het vliegveld aan. Spullen ompakken en de fietsen reisgereed maken. Op het vliegveld komen we de familie van de Broek uit Eindhoven tegen, waar we in Catolicca naar uitgekeken hadden, hoewel we niet zeker wisten of ze daar wel zouden zijn. Een ware toevalligheid.
De fietsen hadden we voorzien van plastiek hoezen van de fietsvakantiewinkel zodat de inhoud duidelijk zichtbaar was. Na het inchecken moest ik toch nog opdraven. De fietsen moesten verder uit elkaar gehaald worden, wielen eruit en zo, want ze konden niet gescand worden. Onder protest begonnen met de eerste fiets onder toezicht (kijkers) van 3 personen. Alle bidons en zadeltasjes moesten leeggemaakt worden. Na al het gerommel zat ik helemaal onder van die vuile fietsen zowel kleren, armen en handen. Maar de fietsen mochten mee.
We vertrokken op tijd en om 19.30 u kwamen we aan op Weeze (D). Daar zijn we opgehaald door Dave.
Resumé:
Kortom een geweldige vakantie. Komt er nog een volgende fietstrip? Dat weten we nog niet. Maar je weet nooit. Voor mij het einde van 5 weken vakantie. Ze zijn omgevlogen en voor Lenie met 4 weken ging het nog sneller.

We vonden het leuk hoe er gereageerd werd om onze reisverslagen. Iedereen bedankt! Voor de lezers zonder reactie, hopelijk genoten in stilte. Was het de moeite waard? Tot slot nog een keer een aan tal bijzonder mooie kiekjes en daarmee sluiten we ons reisverslag. “Op bezoek bij de Voetmannen”.

Groeten van Lenie en Niek

• 09 Juli 2010 - 07:10

Familie Van Rixtel:

Ik vond het erg leuk om jullie zo te volgen. Petje af om elke keer het verslag te schrijven na zo'n fietsprestatie. Dikke knuffel en de volgende keer kom ik jullie zelf ophalen.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 10 Juli 2010 - 20:28

Liesbeth:

Niek en Lenie
    Proficiat. Geweldig zeg, jullie zijn kanjers om zo'n tocht op de fiets te volbrengen. Ook ik heb genoten van jullie reisverslagen bijna net zo leuk als de WK. Nu maar hopen dat we morgen kampioen worden. Fijn dat jullie de finale in gezelschap van vrienden en familie kunnen aanschouwen.
    Wel Niek en Lenie maandag weer naar het werk? Zijn jullie wel uitgerust??? Blij om weer gezond thuis te zijn. Home sweet Home.
    Ik zie jullie wel op de tennisbaan, voor mij even te warm om te tennissen, maar daar zal wel verandering in komen.
    Groetjes, Liesbeth