Corinaldo é un bel posto!!!!!!!! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Corinaldo é un bel posto!!!!!!!! - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Corinaldo é un bel posto!!!!!!!!

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

06 Juli 2010 | Italië, Corinaldo

Allemaal de groeten van Marion, Herman, Stan en Jordi en Rick de zoon Yvonne en Peter van de Kerkhof.

De groeten komen van "IL SETTIMO BORGO" het zevende gehucht B&B e appartamenti
Je ziet we leren het al.

4 juli rustdag in Pesaro
Vanmorgen niet ál te vroeg opgestaan. Na een goed ontbijt even bij de VVV binnengelopen en naar het oude centrum van Pesaro gewandeld. Vooraf Herman Voetman nog gebeld over het tijdstip dat ze ons kunnen verwachten in Corinaldo. Het is vandaag behoorlijk warm. Toen we naar het centrum liepen kwamen we langs de kathedraal waar we de mis van 10.30 u. hebben bijgewoond. Het centrum heeft enkele markante gebouwen waaronder het woonhuis van Rossini.
Geshopt, maar er waren maar enkele winkels open. Terug bij de kust koffietime. ’s Middags een strandwandeling gemaakt en een stukje van de fietsroute richting Fano verkend. De Gps-track naar Corinaldo en het vliegveld aangepast om wat hoogteverschillen te omzeilen. ’s Avonds zijn we gaan eten bij Savoy. Mooi buitenterras aan de straat. Het was er druk op de straat, niet op het terras. Het eten en de bediening was bar en boos. Dit hadden we nog nooit eerder meegemaakt. (restaurant bij 4 sterren hotel) Dit hebben we ook duidelijk gemaakt aan de receptie. Het hotel waar wij zaten en de het Savoy vielen onder dezelfde manager. Maandagochtend duizend en een excuses en we werden uitgenodigd om op zijn kosten ’s avonds in ons hotel te dineren. Helaas paste dit niet in onze plannen. Jammer maar goed bedoeld.

5 juli fietsdag naar Corinaldo
In het hotel had men ons gezegd dat we over een fietspad langs de kust van Corinaldo naar Fano zouden kunnen fietsen. Ca. 12 km. Maar we zijn altijd voorzichtig met het aannemen van dit verhalen van mensen die nooit fietsen. Maar goed In Pesaro begonnen we op een goed fietspad. Het is wel uitkijken geblazen want de fietspaden worden voor van alles en nog wat gebruikt. Door wandelaars, parkerende en lossende voertuigen, uitritten die direct op het fietspad uitkomen waarbij in een keer de neus van een auto over het fietspad steekt en niet altijd voorrang nemen ook al heb je daar recht op. Maar we begonnen op een mooi blauw fietspad met middenstreep. Na de bebouwde kom hield het fietspad in een keer op. Terug, dit herhaalde zich op de route van 12 km 3 keer. Uiteindelijk zijn we maar op de doorgaande weg gaan fietsen. Was ook redelijk te doen. In Marotta zijn we richting binnenland gegaan. Nog ca 20 km naar Corinaldo. Totale afstand Pesaro - Corinaldo ca. 50 km. Na een korte pauze zijn we aan de beklimming begonnen naar 221 m. hoogte. Bloedheet,geen zuchtje wind. Als een stel lekkende paarden kwamen we boven aan. Dit geeft vertrouwen voor de wedstrijd vanavond. Bij de laatste etappes had Lenie meestal gelijk. Bij niet afstappen in een klim wint Nederland. Dus dat ziet er goed uit voor vanavond. Maar we moeten het natuurlijk nog wel zien.
Rond 13.00 u kwamen we aan bij Herman en Marion en de kids. Viale degli Eroi 78, of te wel “IL SETTIMO BORGO”, HET ZEVENDE GEHUCHT. Voor echte Geldroppenaren moet dit toch als muziek in de oren klinken, geen zes maar zeven gehuchten. De Belangenvereniging Zesgehuchten zullen we dit zeker laten weten.
Door een annulering waren wij de eerste gasten. Het zag er allemaal prachtig uit. Geweldig mooie kamer, terras met uitzicht over het dal en een warme ontvangst. Maar wat en klus is die verbouwing van dit prachtige huis (villa). Er staat nog veel meer op stapel. Uiteindelijk willen ze 15 gasten kunnen huisvesten. Voor onze tocht nemen ze hun petje af, maar hier neem ik wel 20 petjes voor af. Zeker een mooie plek om te vertoeven en de omgeving heeft naast het strand op redelijke afstand genoeg te bieden. Ook Corinaldo zelf, waar we gisteravond tot laat buiten hebben gegeten, is een authentiek Italiaans plaatsje met een rijk verleden en ca. 5000 inwoners.
Aan het eind van de middag zijn we de zoon van Peter en Yvonne van de Kerkhof in Ancona op het vliegveld gaan ophalen. Kwam een weekje op vakantie als vriend van Stan. Gelijk een sight-seeing van de omgeving gekregen van Herman en Jordi en de weg die we morgen naar het vliegveld moeten fietsen.

• 06 Juli 2010 - 15:31

Lonneke Hoogmoet:

Beste Niek en Lenie,

Wat een geweldige prestatie hebben jullie weer geleverd samen !

Wij vragen ons hier met z'n allen (AKD) af: "waarom doet een mens zich zoiets aan?".

Wij, stelletje watjes, horen het wel als jullie terug zijn.

Trouwens heel charmant Lenie, je kunt zo in de playboy !

Groeten
    Lonneke

• 06 Juli 2010 - 20:50

Hans:

Wij zijn trots op jullie. Geniet er van en tot de 28ste.

kus Else en Hans

• 07 Juli 2010 - 16:41

De Voetmannen:

Ciao, hebben we elkaar op het vliegveld toch net gemist, het toestel stond er al toen wij aankwamen dus wij direct naar de hal om Maartje te verwelkomen, jullie hebben elkara flink toegezwaaid zei ze, leuk! en verder: Puas Johannes de 23ste is gestorven in 1963, en was dus niet die pool die in 2004 of 2005 is gestorven. de nederlandse schrijver waar we het over hadden is hoogstwaarschijnlijk Geert Mak. fijne thuiskomst, we houden contact en voor nou 'n dikke Ciao, saluti a tutti, cincin e arrivederci ! en tot volgend jaar in Corinaldo op il settimo borgo. Herman e Marion e figli.

• 07 Juli 2010 - 17:38

Karin:

hoi niek en lenie
    weer terug op nederlandse bodem? de terugweg zal wel wat sneller zijn gegaan, hoop ik.
    volgens mij hebben jullie een geweldige vakantie gehad en ik hoop dat jullie nog lang kunnen nagenieten. de verhalen en foto's komen later wel.
    geweldige prestatie weer van jullie, petje af.

• 07 Juli 2010 - 21:38

Rianne En Geert:

Beste Lenie en Niek,

Weer een geweldige prestatie !!!!!!!!!!!

Nu nog even lekker genieten van dat mooie land. En terug in Nederland tussen al dat Oranje naar de finale kijken Ned. - Spanje.

PS Niek je hebt al een lintje, wij vinden dat Lenie er nu ook een verdient heeft!!!!