Poooooooooooooooooooh!!!!! Wat een vlakte - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Poooooooooooooooooooh!!!!! Wat een vlakte - Reisverslag uit Ravenna, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Poooooooooooooooooooh!!!!! Wat een vlakte

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

01 Juli 2010 | Italië, Ravenna

1 juli 20e fietsdag
Een dag door de Povlakte. Allemaal vlak heet en weinig schaduw. Het was een rit van ruim 85 km, een echte waterdag. De boeren waren aan het sjouwen met beregeningsspullen en ook wij kwamen weer aan de 10 l. Om 8 uur zaten we op het zadel. De snelheid in ochtend als het wat koeler is toch hoger. Ooit op een RECHTE weg gefietst die meer dan 5 km lang is? Hier kan dat. Echt geen enkele bocht of schaduw plek. Hoewel men best rekening houdt met fietsers blijven er ook Ferraricoureurs die vinden dat die 5 km in zo’n korst mogelijke tijd afgelegd moet worden. Dan is het soms wel schrikken. Verder is met volop bezig met de graanoogst.
Ook zal ik even uitleggen hoe je bij meer dan 30 graden kippenvel kunt krijgen. Je fietst langs een boerderij en dan komt er in een keer een hond achter je aan die tot onder het fietspedaal probeert te komen. Na de eerste schrik, het kippenvel en een trap naar de hond is het weer over. Omdat het gebied niet zoveel te anders te bieden heeft valt alles op. In Italië hebben ze nog paalklimmers. Toch bijzonder, althans dat zie bij ons niet dat ze met een parasol in een paal zitten. Zelf het vee zoekt verkoeling in het water. Kijk maar naar de foto.
Het hotel is prima. Ravenna ook. We gaan ons voorbereiden op een onbekend traject richting Rimini of zoveel verder als we komen. Maandagochtend vertrekken we naar Corinaldo.

Pooooooooooo!!!! Wat een vlakte!
De verhitte fietsers

• 01 Juli 2010 - 16:47

Familie Van Rixtel:

Hallo,

Hier even een berichtje uit het tropische maarheeze. Ik zit net jullie stukje te lezen en moet ondanks jullie spannende avontuur toch ook wel lachen. Ik zie het al helemaal gebeuren met die hond en waarschijnlijk weet ik ook precies hoe ons moeder gedaan heeft. Hahaha. Zeg over ons moeder gesproken wat een mooie foto zeg. Die kan nu mooi boven jullie bed. Deze is ook veeeel meer van nu met dat slanke koppie. Hier alles prima. Dikke knuffel en we missen jullie. XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 01 Juli 2010 - 17:14

Marga:

De Rixteltjes moeten maar gauw een keer richting zee komen!
    Geweldig die paalklimmers.
    Niek zegt Docus je nog iets? Trouwens ik weet nog een schitterend B&B in Sint Pancras voor als jullie iets dichter bij huis willen blijven. De laatste lootjes, trap ze nog!
    Liefs uit HHW

Verslag uit: Italië, Ravenna

Niek en Lenie

Op bezoek bij de Voetmannen. Op de fiets naar Corinaldo in Italie waar de familie Voetman uit Geldrop een B&B gaat starten. Een tocht van ca. 1.800 km. We fietsen via Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland met Italie als einddoel. Via dit medium doen we verslag van onze dagelijkse inspanningen en belevenissen.

Actief sinds 22 April 2010