Het land van Willem Tel - Reisverslag uit Rome, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Het land van Willem Tel - Reisverslag uit Rome, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Het land van Willem Tel

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

22 Juni 2010 | Italië, Rome

Vandaag hebben we het land van Willem Tell, Grussle, Grusse mit einander verlaten. We zitten in Italie.

22 juni 12e fietsdag
We zijn vandaag vertokken uit Bern met zonnig weer en een strak blauwe hemel. Het werktelefoontjes gehad op de mobiel. Als we kans zien stomen we vandaag door naar Italië. Eerst hebben we ca 58 kilometer gefietst van Bern naar Frutigen. Echt een heel mooien route over nagenoeg autovrije wegen, maar af en toe nog even flink klimmen tot 700 en 800 meter. Vanuit Frutigen de trein door de Lötschenpas, zoals de route aangeeft, genomen. Rond 14.00 u. staan we daar op het station.
Maar toch nog even Zwitserland, mooi en zoals eerder gemeld proper. Maar het is toch een apart volk met veel zelftrots. Ze lijken veel op de Belgen met hun taalstrijd en zelfs met 3 talen Italiaans, Frans en Duits. Ook hier maken de Franstalige een probleem. Verder is Zwitserland t.o.v Nederland vet aan de prijs. Het is maar dat je het weet. Maar proper.!!!!!!!!!!!
Na de eerste trein hebben we ook besloten de trein door de Simplonpas te nemen. Met de dagkaarten hebben we voor de fiets vervoer gratis. Ca. 40 km, duur 20 minuten gratis. Het was een mooie ervaring die autotrein met de fiets. We mochten er als eerste op en moesten helemaal doorlopen door de autodelen tot en speciaal rijtuig voor motoren, maar er waren geen motoren, enkel 2 fietsen uit Nederland. Speciale coupé voor ons.
In Iselle was het eindstation. Prachtig weer aan de Italiaanse kant. Broeken uit, jassen uit en nog een 15 km op de pedalen richting Domodosola. Vooral in de stadjes was het best druk. Weer even wennen aan het verkeer en ik denk de Italianen ook aan ons. Rond 18.00 uur zijn we geland in Hotel Corona in Domodosola. Wat een naam.
We zijn klaar voor de Italiaanse etappes eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen we lopen een dag voor op ons programma. Marion maak je geen zorgen dat we eerder aankomen, het zal ook nog wel een keer tegenvallen.

Tot de volgende keer.

• 22 Juni 2010 - 21:28

Truus Jansen:

Hoi NIek en Lenie ik geniet iedere dag van jullie reis verslag gelukkig hebben jullie beter weer wens jullie nog veel plezier.
    Lieve groetjes Truus

• 23 Juni 2010 - 18:24

Fam Seelen:

Hoi Niek en Lenie,
    Jullie hoeven naar het buitenland voor mooi weer, want de mussen vallen hier van het dak en fietsen kende ok hier!!!
    Oh de kaarten voor damesleed en zadelpijn zijn binnen. Maar jullie zullen vast geen last hebben van damesleed en zadelpijn.
    Groetjes Geert, Charlotte, Kathelijn en Lieselot

Verslag uit: Italië, Rome

Niek en Lenie

Op bezoek bij de Voetmannen. Op de fiets naar Corinaldo in Italie waar de familie Voetman uit Geldrop een B&B gaat starten. Een tocht van ca. 1.800 km. We fietsen via Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland met Italie als einddoel. Via dit medium doen we verslag van onze dagelijkse inspanningen en belevenissen.

Actief sinds 22 April 2010