De Zwiters in het teken van de WK - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu De Zwiters in het teken van de WK - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

De Zwiters in het teken van de WK

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

21 Juni 2010 | Zwitserland, Bern

21 juni rustdag Bern
Een propere stad zouden de Belgen zeggen. Het is fris maar droog. Een weersverbetering zit eraan te komen. Maar zeker ook een bezoek waard. Maar in het straatbeeld ook hier veel zwervers en rondhangende jongeren met blikjes bier. De stad komt vandaag rond de middag in de sfeer van de WK. Om 16.00 u. voetbalt Zwitserland tegen Chili. Gezien het resultaat tegen Spanje zijn de verwachtingen hoog gespannen. Ook wij voelen ons vanmiddag met de Zwitsers verbonden.
Het hotel Kreuz is heel goed en ligt midden in het centrum. Dus alles op loopafstand. Gisteravond en vanmorgen na het ontbijt bezienswaardigheden bezocht en bekeken. Een stad zonder oorlogsverleden met veel oorspronkelijke en statige gebouwen die er tiptop uitzien. Vanmiddag gaan we verder op toer en ergens op een terras samen met de Zwitsers naar de wedstrijd kijken, waarover eventueel morgen meer. Maar dan is het weer Kogadag. We moeten uiteindelijk weer verder.

De pedaleurs

• 21 Juni 2010 - 15:11

Martie :

Hoi Niek en Lenie,

vandaag op het werk ons personeelsblad ontvangen. In het artikel "Op bezoek bij de Voetmannen" verwees je naar jullie site. Bij thuiskomst dus vlug jullie reisverslagen gelezen. Petje af voor deze prestatie. Ik wens jullie nog een hele goede trip, een fijne vakantie en veel zon.

Gr.
    Martie Jeuken

• 21 Juni 2010 - 17:19

Karin:

nou dat ziet er gelikt uit. Vanaf morgen alleen nog maar foto's met zon en korte broek!!!! het is jullie van harte gegund. dat wordt wel zweten natuurlijk maar is in elk geval beter dan druppelen van de regen, toch? veel succes de komende dagen.

• 21 Juni 2010 - 19:48

Liesbeth:

Hallo Niek en Lenie

Vandaag de 21e voor het eerst jullie reisverslag gelezen. Ik neem mijn petje af voor wat jullie hier presteren. Al die regen mens ik moet er niet aan denken. Niek en Lenie mijn vriendin woont in Zwitserland en meestal hebben zij daar hetzelfde weer als hier in Nederland, ik help het jullie hopen want de voorspellingen voor hier zijn zeer gunstig, ze hebben het zelfs over 'n hittegolf (niet te hopen)Ja Niek ik ben je dit jaar vergeten te feliciteren met je Verjaardag, dus bij deze alsnog Van Harte!Zoals ik al zei vanavond voor t eerst jullie resiverslagen gelezen maar de site was zeer langzaam, volgens mij zit heel nederland stiekum te genieten van jullie verhalen.
    Ik wens jullie nog heel veel fietsplezier en ga jullie nu iedere dag volgen.
    Liesbeth

• 21 Juni 2010 - 20:20

Hans:

vanmorgen hier ook nog even de verwarming aangehad, maar het gaat er wel beter uitzien en dat hopen wij ook voor jullie. Niek, ik zie dat je anders fotografeerd.Zitten hele mooie bij!

Groetjes Else en Hans

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Niek en Lenie

Op bezoek bij de Voetmannen. Op de fiets naar Corinaldo in Italie waar de familie Voetman uit Geldrop een B&B gaat starten. Een tocht van ca. 1.800 km. We fietsen via Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland met Italie als einddoel. Via dit medium doen we verslag van onze dagelijkse inspanningen en belevenissen.

Actief sinds 22 April 2010