Bern - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Bern - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Bern

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

20 Juni 2010 | Zwitserland, Bern

20 juni 11e fietsdag
Gisterenavond nog even kort in Biel geweest. Ook omgeving van het station. Veel zwervers en dronken mensen. Op straat wordt gewoon gedronken. Een beetje unheimisch!
Vanmorgen eerst de kettingen gesmeerd. Na al die regen was dat nodig. Vandaag staan ca. 50 km op het programma vandaar dat we even wat rustiger aan hebben gedaan. Later op en later vertrokken. Het weer lijkt mee te vallen. Er kunnen weer foto’s gemaakt worden. We fietsen langs de Bieler See richting Aarberg. Mooi route en een zeer toeristisch gebied. Maar gezien het weer is er nog weinig vertier. Er staan overal kersenbomen en er zijn volop kersen te koop. Daarna langs het Aare-Hagneck kanaal. Een sterk stromend water, maar geen activiteiten. In Aarberg koffiegedronken in de Altstad. Aarberg heeft nog een van de oudste houten bruggen ook voor autoverkeer. zie foto’s. Na Aarberg begint een fikse klim naar ruim 700 m. Ik durf het bijna niet weer te melden maar de capes moeten weer aan. Dit herhaalt zich nog een keer. Het laatste deel van de route naar Bern gaat over breed asfaltfietspad. Ook in Bern is goed te fietsen. Veel faciliteiten. Via booking.com had ik gisteren hotel Kreuz in de Zeughausgasse geboekt. Prima. Bern is een mooie, nette oude stad. Vanavond en morgen gaan de stad verkennen.

Tot hoors

• 20 Juni 2010 - 19:06

Henny En Hans:

hoi lenie en niek, Geen ontbijt op bed gehad niek, t is toch vaderdag vandaag, maar ja je kunt ook niet alles hebben. Nou de regengoden achtervolgen jullie wel laat nu het tij maar keren. Hier is alles ok we wensen jullie nog veel fietsplezier zonder regen toe. groetjes

• 21 Juni 2010 - 09:50

Geert En Rianne:

Hoi Lenie en Niek,

wat jammer nou toch van al die regen. Zwitserland is toch zo ontzettend mooi, maar dan moet het wel droog zijn. Bern is een hele mooie gezellige stad, geniet daar maar van. Neem maar een lekkere Bundnerteller of een Raclette of een heerlijke kaasfondue, met een heerlijk glaasje Fendant, dat geeft jullie weer energie om er morgen weer tegen aan te gaan. Hopelijk gaat voor jullie de zon weer schijnen. Groetjes en s6.

Geert en Rianne

• 21 Juni 2010 - 10:02

Ineke Zonneveld:

Ha Niek,

Wat een leuk artikel in twerkt. Het heeft me nieuwsgierig gemaakt dus jullie reisverslagen opgezocht op internet. Ondanks de regen ben ik echt jaloers op jullie avontuur. Heel veel plezier op en van de fiets. Geniet ervan
    groet, Ineke

• 21 Juni 2010 - 13:59

Lonneke Hoogmoet:

Beste Niek en Lenie,
    Ik zou de volgende keer gewoon op de waterfiets gaan. Maar, na regen komt zonneschijn ...
    Trap ze nog maar lekker efkes flink door. Als jullie straks in de hittegolf zitten dan denk je met weemoed terug aan die nattigheid.
    Au revoir.
    Lonneke

Verslag uit: Zwitserland, Bern

Niek en Lenie

Op bezoek bij de Voetmannen. Op de fiets naar Corinaldo in Italie waar de familie Voetman uit Geldrop een B&B gaat starten. Een tocht van ca. 1.800 km. We fietsen via Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland met Italie als einddoel. Via dit medium doen we verslag van onze dagelijkse inspanningen en belevenissen.

Actief sinds 22 April 2010