Vlak en warm - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Vlak en warm - Reisverslag uit Ferrara, Italië van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Vlak en warm

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

01 Juli 2010 | Italië, Ferrara

30 juni 19e fietsdag
Hotel in Masi was prima. Ook het eten en het ontbijt. Verder heeft Masi, dat aan de route ligt, weinig te bieden. Het hotel in Ferarra is geboekt via booking.com. Op pc zag het er verder goed uit.
Vandaag verschillende fietsers ontmoet. Allen uit Brabant en wel uit Schijndel en Boekel.
Het was buiten de temperatuur een gemakkelijke trip van ruim 60 km. Temperatuur boven de 35 graden. Maar het fietsen geeft enige verkoeling.
Nu toch nog een verlaat bericht uit Ferrara hadden geen wifi. 3 jaar geleden tijdens onze Rometocht waren we ook in Ferrara. Nu toch een heel ander beeld, het centrum werd gerenoveerd en overal werd er gewerkt. Maar een wandeling door het centrum maakt alles weer goed. Het kasteel in het centrum en de imposante kathedraal maken grote indruk. Zie foto’s. Het slapen in een B&B in plaats van een hotel is ook leuk om een keer mee te maken. Allemaal kleinschaliger.
Bij aankomst in Ferrara hebben we een salade gegeten. Toen we aan tafel zaten had Niek veel bekijks zonder er zelf erg in te hebben. Er zat een giga groene rups op zijn kraag, gereed om in de salade te springen. Op het laatste moment is dit plan anders gelopen. De rups kreeg een plaats op de tegelvloer.
Bij de B&B kregen een kamer in een bijgebouw. De eigenaar zeker 70+ ging mee om de kamer te laten zien. Parkeren fietsen in de gang € 3,-- per fiets.
Na 2 keer de deur sluiten werkte het slot niet meer. Er moest met hamer en bijtel gewerkt worden om de deur weer af te kunnen sluiten en met dit weer was het voor de eigenaar even puffen en hijgen. Oh ja Lenie wilde een Italiaans clicbril hebben. Het moest weer wat kosten maar dan heb je ook iets. Kijk maar naar de foto.
Verder allemaal prima.

Groeten uit Ferrara.

Verslag uit: Italië, Ferrara

Niek en Lenie

Op bezoek bij de Voetmannen. Op de fiets naar Corinaldo in Italie waar de familie Voetman uit Geldrop een B&B gaat starten. Een tocht van ca. 1.800 km. We fietsen via Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland met Italie als einddoel. Via dit medium doen we verslag van onze dagelijkse inspanningen en belevenissen.

Actief sinds 22 April 2010