Weer bij de tijd - Reisverslag uit Remiremont, Frankrijk van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu Weer bij de tijd - Reisverslag uit Remiremont, Frankrijk van Niek en Lenie Gorris - WaarBenJij.nu

Weer bij de tijd

Door: niekenlenie3

Blijf op de hoogte en volg Niek en Lenie

17 Juni 2010 | Frankrijk, Remiremont

Donderdag 17 juni 8e fietsdag
Vanuit het Bonsai Hotel in Ludres vertokken om ca. 8.45 u. Heel eenvoudig hotel. Redelijk ontbijt. Fietsen konden binnen gezet worden.Men was ons zeer behulpzaam. Koffie om mee te nemen.
De weersvooruitzichten zijn slecht. Men geeft veel regen aan. Na vertrek om 8.45 u. begint het te regenen. Geen dikke druppels maar forse motregen. We besluiten, gezien het weer, om een stuk de trein te nemen en daarmee ook onze achterstand te corrigeren. Het fietsen met een cape op de doorgaande wegen is niet zonder risico. In Bayon nemen we de trein naar Remiremont. We moeten de bagage van de fietsen halen en via een trap over de spoorlijn onze spullen naar het andere spoor inclusief de fietsen. Ruim 30 trappen op en 30 af. Een uurtje in de trein gezeten. Lenie vond ’t heerlijk. In Remiremont om ca. 14.00 uur uit de trein en een heerlijk hotel met bad zoeken en gevonden. Lekker bijkomen vanmiddag, terrasje mooie plaats in de Vogezen en vanavond naar het Franse voetbal kijken. Ze zijn hier al net zo gek als wij. Lekker even bijkomen want met wallen onder de ogen!!!!!!! en de eerste col in het vooruitzicht is dit toch een mooie combinatie. Morgen hebben we weer een flinke tocht voor de boeg met een klim naar ca. 850 meter col d’Oderen en te fietsen afstand ca. 75 km. Groeten uit Remiremont.

• 17 Juni 2010 - 19:24

Karin:

alle regen die tot nu toe is gevallen kan niet meer terug komen, toch?
    het moet een keertje beter worden, kan niet anders! en die brede lach van die slanke den op het terras zal nog vrolijker worden. zet 'm op!

• 18 Juni 2010 - 08:49

Geert En Rianne:

Hoi Lenie en Niek, ja als het weer niet mee zit dan is het toch een hele zware klus. Lenie, ik wist niet dat jij ook zo goed foto's kon maken. Wah hedde gij een schon menneke met zo'n mooie cape en zo'n mooi petje, petje af hoor.Ik hoop dat jullie nu naar het mooie weer gaan, we hebben gisteravond tot laat bij de Mast naar een spannende wedstrijd gekeken, maar de voorspellingen voor hier zijn slecht dus hopelijk krijgen jullie dan mooi weer. Veel fietsplezier nog met hopelijk droog weer.
    groetjes Geert en Rianne

Verslag uit: Frankrijk, Remiremont

Niek en Lenie

Op bezoek bij de Voetmannen. Op de fiets naar Corinaldo in Italie waar de familie Voetman uit Geldrop een B&B gaat starten. Een tocht van ca. 1.800 km. We fietsen via Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland met Italie als einddoel. Via dit medium doen we verslag van onze dagelijkse inspanningen en belevenissen.

Actief sinds 22 April 2010